Balcsi Original
"Imádnivaló balatoni kliséket" nyom pólóra az új balatoni ruhamárka, a Balcsi Original. De miért menő a lángos, lehet-e a Balatonnál élni, és lesz-e a Balaton az álmok földje? Hlavaty Tamást, a Balcsi Original egyik kitalálóját kérdeztük.
Újabb balatonos pólók törnek a piacra a DORKO kollekciója után. A Balcsi Original viszont nem csak egy kollekció, hanem egy komplett márka. A webshop már elindult, a pólókat hamarosan a ONE Fashion Store-ban is meg lehet kapni. A márka ötlete a reklámszakma két budapesti zsoldosától, Hlavaty Tamástól (képünkön) és Török Csabától származik, akik közül előbbi válaszolt a We Love Balaton e-mailben feltett kérdéseire.
WLB: A honlapotokon a közhelyes, mégis rajongott Balcsi életérzésből indultok ki: lángos, Balatonra vonatozás, nyári randevú. Hogyan lett ebből egy ruhamárka ötlete?
Hlavaty Tamás: Lehet, hogy hülyén hangzik, de vannak klisék, amiket imád az ember. Ilyen a meccsnézés a haverokkal, a hétvégi berúgás, és persze ilyen lemenni a Balcsira és végigzongorázni a teljes repertoárt. Az ötlet azonban nem innen pattant ki. Nagyjából egy éve épp az @RC-ra ötleteltünk Török Csabival, a Balcsi Original másik alapítójával. Az egyik poszter ötlet kapcsán jutottunk arra a felismerésre néhány éles kanyar után, hogy a Balatonnak sosem volt saját márkája. Bármilyen merchandise, ami kapható, igazából vállalhatatlan a fiatalok és a turisták számára, miközben iszonyatosan trendi lett a tó: fesztiválok, bel- és külföldi turizmus, stb. Érdemes szétnézni a neten, mekkora a rajongás – az Instagram nem hazudik. Szóval a Balcsi megérdemel egy saját brandet! Ezt tűztük ki az árbocunkra.
WLB: Kimész az utcára, bemész a kisboltba, biztos, hogy szembejön veled egy pálmafás póló, Hawaii és egyéb egzotikus helyek felirataival. Lehet a Balaton is ilyen lokális, pólón hordott álmaink földje?
H. T.: Az elérhető, vagy megélhető álmoké. De lehet, hogy ez is túlígérés, az is bőven elég, hogy egy fantasztikus tájegység, remek adottságokkal, gyönyörű helyekkel. Akár benne vagy, akár mellette, vagy fölötte, lenyűgöz. A Balaton alanyi jogon lett cool brand, ugyanúgy, ahogy az utóbbi években Budapest is. Pont ezért hiszünk benne, hogy egy füredi látkép, vagy egy zamárdi hangulatfotó pont olyan jól működik egy szépen megnyomott pólón, mint Los Angeles vagy Hawaii, ami minden szempontból messze van tőlünk, miközben van olyan hely, amihez kötődünk, és amire büszkék lehetünk. Rövidtávú terveink között szerepel is egy ilyen kollekció, de erről picit később.
WLB: Érsekújvárról jössz, Budapesten élsz. Hol és miért vetett partra a Balaton?
H. T.: Sőt, igazából Érsekújvár mellől, egy vágparti kis faluból, szóval én is víz mellett nőttem fel, még ha hamar Magyarországra is eveztem. Csabi szintén határon túli születésű, Nagyváradról származik, szóval sok közös van bennünk, azon kívül is, hogy a reklámügynökségnél, ahol dolgozunk, másfél éve egymás mellett ülünk. A Balaton szeretete is ilyen közös pont. Bár nekem nincsenek gyerekkori emlékeim a Balcsiról, én is hamar a vonzásába kerültem. A barátnőm például balatonaligai, így gyakran leutazom, Csabit pedig szinte csak Füreden lehet megtalálni hétvégénként a nyár folyamán.
WLB: Északi vagy déli part?
H. T.: Buda vagy Pest? Stones vagy Beatles? Ezek mindig megizzasztanak. A „mindkettő” megúszós válasz, úgyhogy inkább azt mondom: „south coaston” többet lógok, de észak is ugyanúgy közel áll hozzám. Sajna egy csomó településre nem csekkoltam be eddig, úgyhogy egy bringatúrával még tartozom magamnak és meg is ejtem, mielőtt joggal kapnám a taslit valakitől, hogy nem is csavarogtam körbe a tavat. Van egy bringád? Az enyém épp ma jött szét.
WLB: Szerinted a Balaton életérzés inkább a ragacsos olajos lángos a bódébüfében, vagy a menő füredi helyek urbánus hangulata? Mit kell szeretni a Balatonban?
H. T.: Ha csak az egyik lenne, nyilván az igény is fele ekkora lenne iránta. Pont attól vonzó, hogy mindenki megtalálja azt, ami miatt szereti, sokszor egy partszakaszon vagy strandon belül. A kollekcióinkban is próbáltunk minden Balaton-szeletet (nem, ez nem egy fizetett hirdetés) megmutatni, és úgy csavarni a dolgokon, hogy trendi legyen a végeredmény, akár tipós designról, akár színes mintákról legyen szó. Így a termékek belépőt jelentenek a Balcsi Original klubba, és a tagok pont ahhoz az életérzéshez tartozó darabot vehetik magukra, ami szerintük a legjobban magába foglalja a hely esszenciáját.
WLB: Élnél a Balatonnál, vagy szigorúan csak egy nyári célpont, ami után szeptember 1-től lehet vágyakozni?
H. T.: Ezek nyilván szubjektív és életkor-függő dolgok. Ha pár évtizeddel később kérdezel, azt mondom majd: máshol nem is nagyon tudnám elképzelni a nyugis napokat. Most valahogy úgy vagyok vele: imádok lemenni, és jó visszajönni is, hogy aztán megint legyen mit várni. A mozgásban hiszek. És abban is, hogy szeptemberben, decemberben vagy márciusban ugyanolyan izgalmas hely a Balcsi, még ha a bikinis csajok száma lényegesen csökken is…
WLB: Mi a cél a Balcsi Originallal? Elhozni egy életérzést a budapesti bulinegyed trendi világába, vagy levinni a bulinegyedet a Balatonra?
H. T.: Amikor kitaláltuk ezt az egészet, annyira beleszerettünk, hogy sok más ötlettel ellentétben nem hagytuk a kocsmaasztalon, nem hagytuk, hogy ne legyen belőle semmi. A pozitív visszajelzések is adták alánk a lovat, szóval, ahogy korábban is említettem, szeretnénk, ha minél többen csatlakoznának a közösségünkhöz, és hogy idővel egy igazi magyar lovebranddé nője ki magát a dolog. A tagságihoz egyedi tervezésű termékeket adunk, de nem csak a fazonokba vittünk bele kreatív megoldásokat, hanem a csomagolásba, körítésbe is, és rengeteg tervünk van a jövőre vonatkozóan. Úgy érezzük, a bulinegyedben is abszolút működik a Balcsi Original, ahogy a víz mellett is - nem kell levinni, szépen keveredik magától ez a két közeg. Jóval közelebb van egymáshoz, mint 100+ kilométer…
forrás: welovebalaton.hu
A White Shirt Day (vagy White T-Shirt Day)
A White Shirt Day (vagy White T-Shirt Day) a General Motorsnál 1936-37-ben lezajlott sztrájknak állít emléket. A sztrájk február 11-én ért véget, és ez a nap lett a munkásöntudat hivatalos napja.
Az a bizonyos sztrájk, sőt, sztrájkhullám a máig létező, UAW (International Union, United Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers of America) nevű szakszervezet nevéhez kötődik. 1936-ra az autóipari munkások belefáradtak abba, hogy a jelzálog-hitelek törlesztéséért dolgoznak, miközben a gyárakban embertelen munkakörülmények uralkodnak. A szakszervezet is úgy döntött, itt az idő, és november 23-án kezdetét vette a jól szervezett, földrajzilag és szektorálisan is átfogó sztrájkhullám.
Elsőként a Bendix indianai gyárában állt le a munka pár napra – a munkások egyszerűen leültek a földre. Majd jött Detroit, ahol egy acélmegmunkáló üzemben szakadt meg nyolc napra a munka, a Chrysler és a Ford üzemei nem kaptak tőlük alkatrészeket. Ezután a Fordnál kezdett elmérgesedni a helyzet, a gyárakba nem engedték be a sztrájkszervezőket és azonnal kirúgták, aki le merészelt ülni.
A munkások nem adták fel, január végére 125 ezer munkás ötven GM-gyárat állított le Amerika-szerte. Bár az UAW által szervezett sztrájkok még sokáig elhúzódtak, más gyártók üzemeire is átterjedtek, a michigeni Flint városában lévő GM-gyár ülősztrájkjának vége, 1937. február 11-e az a nap, amit azóta is ünnepnapként jegyez a nemzetközi munkásmozgalom. Ebben a gyárban egy testvérpár alaptalan kirúgása volt az utolsó csepp a pohárban, emiatt indult el a 44 napig tartó ülősztrájk. Ami csak nevében volt ülősztrájk, valójában elég keveset ültek közben a munkások. Volt, hogy a gyártulajdonosok segítségére érkező rendőrökkel harcoltak locsolócsövekkel és autóalkatrészekkel, volt, hogy a Nemzeti Gárda géppuskái mögé húzódtak a rendőrség fegyverei elől – szerencsére tűzharc nem alakult ki a felek között. A sztrájk szövetségi leverésére is készültek tervek, de Roosevelt elnök végül úgy döntött, nem avatkozik be a szövetségi állam az ügybe. A sztrájk végül megegyezéssel végződött a munkások és a gyárosok között, az autóipari szakszervezet pedig 30 ezerről félmillióra növelte tagjai számát az év végére.
Az UAW ajánlása szerint a Flint-sztrájk lezárásának évfordulóján a melósok menjenek egyszerű fehér ingben vagy pólóban, blúzban dolgozni, és vigyázzanak, hogy ez az ing ne legyen piszkosabb a műszak végére, mint a főnöküké. Az is fontos, hogy ezen a napon a munkások minden biztonsági és munkaügyi szabályt tartsanak és tartassanak be.
forrás: 444.hu
24-féleképpen hordható póló
Április 29-én hivatalosan is piaci forgalomba kerül a Kickstarter jelenlegi legnépszerűbb projectje, a 24 féleképpen hordható felső, ami az izraeli székhelyű tervező, Tamara Salem a fejéből pattant ki még tavaly nyáron. Salem és üzlettársa, Barak Kirschner miután legyártottak néhány prototípust és túl voltak a fáradalmas szabadalmi bejegyeztetésen az Egyesült Államokban, úgy döntöttek, hogy Kickstarteren kalapozzák össze a Morf névre keresztelt márka beindításához szükséges 25.000 dollárt (kb.7 millió forint), aminek húsz százalékát már a feltöltés utáni első 48 órában összedobták nekik a támogatók.
„Szinte véletlenül jött az ötlet. Egy barátom születésnapjára szerettem volna varrni egy felsőt és volt egy tétova gondolatom arról, hogy egy többrétegű felsőt csinálok fekete előlappal és fehér hátlappal. De csak mikor már valóban a kezemben tartottam a pólót, akkor jöttem rá, hogy milyen sokféle lehetőség is rejlik ebben. Hiszek benne, hogy a divat mindig a változásról szól és arra buzdít minket, hogy újra feltaláljuk magunkat. A Morf nemcsak egy felső, ez egyfajta hozzáállás" – mondta a huffingtonpost.com riporterének a designer, aki szerényen elegánsnak, praktikusnak és játékosnak nevezte az általa készített ruhadarabot.
A poli-pamut keverékanyagból készült kifordítható darab egyik érdekessége, hogy ezt a sok variációt úgy oldotta meg a tervező, hogy semmilyen bonyolult kapcsot, tépőzárat, gombot vagy cipzárt nem használt a készítés során. A márka már tervezi egy sportkollekció valamint egy férfi- és egy gyerekkollekció piacra dobását is, de jelenleg még csak az első ezer darab pólón készülnek túladni, 80 dollár (kb.22.520 forint) per darab áron. Mi nem igazán vagyunk elájulva a farmerrel és szoknyával, illetve lapostalpú cipővel és magassarkúval is könnyen kombinálható darabtól, de döntse el ön, hogy mit gondol az időnként valóban hasznos ötletről. Menőnek találja, hogy akár többször is felveheti ugyanazt anélkül, hogy mások gyanút fognának, vagy inkább cikinek és unalmasnak találja az egyszerű szabású pólót?
forrás: divany.hu
Betiltották a pólókat, amikre Kurt Cobain búcsúlevelét nyomták
Az Etsy.com oldalon valamiért jó ötletnek tartották olyan pólók árusítását, amikre Kurt Cobain búcsúlevelét nyomták rá díszítésként. Az ötlet sokakat meglepett, mások pedig egyenesen felháborodtak - sok rajongó a Redditen gyűlt össze, hogy kifejezzék ellenérzéseiket a dologgal kapcsolatban. Egyikük azt írta, hogy ez a dolog nemcsak undorító, hanem a divatipar erkölcsösségét is megkérdőjelezi. Szerinte nagyon gáz, hogy az emberek mire képesek csak azért, hogy növeljék valamicskével a bevételüket. A weboldal illetékesei nem sokkal később intézkedtek az ügyben: már nem lehet tőlük rendelni ilyen pólókat, sőt, az eBay-ről sem, az ott felbukkant példányokat is eltávolították az árukínálatból.
Az 1994. április 5-én elhunyt világsztár halála egyébként azóta is megosztja az embereket. Egyesek szerint öngyilkosság volt, mások kételkednek ebben. De persze van, aki így is, úgy is beszerzi magának a pólót, és hordja is. Szíve joga, de nekünk nem szerepel a kívánságlistánkon...
forrás: www.offline.hu
Matthew McConaughey nélkül is újra vetkőzik Channing Tatum
Másodjára is belebújik Magic Mike szerepébe a hollywoodi szépfiúból komoly színésszé vedlett Channing Tatum - a Magic Mike XXL címet kapó folytatásban azonban sem az azóta Oscar-díjas Matthew McConaughey, sem a rendező Steven Soderbergh nem tér vissza.
A filmezéstől saját bevallása szerint visszavonult Steven Soderbergh utolsó előtti mozifilmje, a Magic Mike 2012 egyik legnagyobb meglepetése volt, abban legalábbis mindenképp, hogy egy drámában, mégis öniróniával fűszerezett humorral operálva dolgozta fel a férfi sztriptíztáncosok sajátos világát - gondoljunk csak arra, hogy a korábban non-stop félmeztelenségéről híres, de azóta komolyabb utakra lépett (lásd: Oscar-díj) Matthew McConaughey ismét ledobta a pólóját a filmben.
Bár McConaughey a folytatásban már nem tűnik fel, a címszereplő Magic Mike-ot játszó - és színésztársához hasonlóan azóta szintén drámai karrier-fordulatot vett - Channing Tatum valószínűleg önmagában is el fogja vinni a show-t. A Magic Mike XXL címre hallgató második részre operatőrként és vágóként ugyan visszatér Soderbergh, de a rendezői székbe már az a Gregory Jacobs ül be, aki korábban másodrendezőként segítette a filmjeit. A cselekmény a "még egy utolsó nagy fellépés, aztán kiszállok" sémára fog épülni, a színészek közt pedig olyan új arcok tűnnek majd fel, mint Amber Heard, Elizabeth Banks vagy Jada Pinkett Smith.
forrás: hvg.hu
Egy igazán profi cikk a D&G kollekciójáról, Szabó Adrienn tollából. Olvassátok!
" Azon szerencsések közé sorolhatjuk magunkat, akik idén is betekintést nyertek a D&G páratlan világába. A vidám, fiatalos, friss, üde színek és formák elhoznak nekünk egy kis szeletet egy földi paradicsomból. A virágos minták, a tavaszi pezsdítő színek és a pasztelles lágyabb árnyalatok gyönyörködtetik idén tavasszal a szemünket. De, akkor most valósággal kezdődjön ez a gyönyörködtetés, ne csak beszéljünk róla, íme a kollekció!
FÉRFI KOLLEKCIÓ
A férfiakkal kezdeném, hogy beindítsam a kis nyíló virágainkat – a hölgyeket – egy tökéletes, páros trendtúrára ebben a tavaszi kertben.
Elsőnek vegyük az elegánsabb formát, majd szépen lassan lelazulunk. Alapdarabnak számít a fehér ing, melyen a fekete gombok tökéletes kontrasztot alakítanak ki, ezzel növelve az eleganciát és a finom úrias megjelenést. A rövid ujjú ingeket pedig, v kivágású rövid ujjú kardigánokkal kombinálták. Színvilágát tekintve finom, pasztelles árnyalatok jellemzik ezt a családot. Az orgonalila, a halványkék a legdominánsabb. Az ingeken a kar vonalát több esetben kiemelték csíkozással, valamint a gombsort és a nyakrészt is ilyen módon díszítették. Tovább színesítették a kollekciót pár olyan darabbal melynek gallérja és mandzsettája fehér, így azok egy sokkal fiatalosabb de mégis komoly formát öltöttek. A mellényeket idén sem vetették el, továbbra is a zakó alá befér egy mellény. Aki pedig még az ing-mellény-zakó trióban is fázna, annak egy beige színű ballonkabát segíthet a baján. Persze a gallért tessék felhajtani, és ha szakad az eső, fúj a szél és mindenütt szürke felhők vannak is a D&G napszemüveg is kell a tökéletes megjelenés eléréséhez!
Jó, most már térjünk át a hétköznapi darabokra, irány a nyár. Az éjszakai kocsikázások, a séták a szmognevelte fás parkokban és a tengerparti vad focizások a homokban. Egy finom átmenetet képez pár darab az elegáns és az utcai viselet darabjai közt. Az ingeket vékony nyakkendőkkel és bőrdzsekikkel tették sportosabbá. Talán nem fog senki megkövezni, ha rámondom, hogy a smart stílust követik ezek az összeállítások. Ez után jönnek a printes pólók, amelyek legnagyobb meglepetésemre férfiakat mintáznak. A tavalyi páratlan modellek után ez elég érdekesen hat, de nem mondtam, hogy nem jó. De vissza a lényeghez! Az elmúlt 10 évben rendszeresen visszaköszön több luxusmárkánál a póló-ing páros, de nem a megszokott formában – ing alá póló – hanem a pólóra vesznek kerek nyakú inget. Ebben a kollekciós családban főleg a fekete és fehér alapszínekkel találkozhatunk, amit néha feldobnak egy kis olajzölddel. A farmereket koptatásokkal, szaggatásokkal és foltozásokkal vadították meg.
Jön egy kis szín, élet, vidámság, üdeség! Almazöld, a már említett orgonalila és a halvénykék játsszák a főszerepet. Legyen az nadrág, vagy ing a lényeg, hogy színes legyen, persze a megszokott fehér és a farmer színek is megmaradtak. A nadrágokat hosszú és capri fazonban kínálják, mind a két esetben az alja fel van hajtva a daraboknak. A visszahajtás színe pedig tovább fokozva a játékot a színekkel, enyhén eltér a nadrág alapszínétől. A legnagyobb kontraszt a kék nadrágnál van, melynek a felhajtása fehér színű. A nyárias feelingen az anyagokon túl a viselési mód dobott; az ingek lightosan kigombolva, a nadrágba betűrve, egy carshoeval vagy egy vászoncipővel tökéletes összeállítást kapunk.
Most kicsit beszürkülünk, de nem leszünk sima mezei egerek, még csak véletlen sem, ugyanis a színvilágra utaltam, nem a túlzott egyszerűségre és a konzervativizmusra. A halvány szürkétől kezdve az erős grafitos árnyalatig minden megtalálható, kis világosságot csempészve a képbe a fehérrel. Ilyen dara például a fehér, nagy zsebes nadrág is; ha már a nadrágoknál tartunk, itt is jellemző a visszahajtás, mely ez esetben csíkozott. A vagány, sportosabb darabokat zipzározások díszítik. A koszos-szürke árnyalatú darabokat ajánlom azoknak a férfiaknak, akik még egy túra során is jól akarnak kinézi, de véletlen se tudnak vigyázni a ruhájukra.
Ha már a túránál és a terepnél járok, itt hoznám fel a nagyvárosi D&G katonákat. A nagydumások kollekciója, hogy éppen az erdőben kommandóztál, vagy a sivatagon át jöttél egy kis kerülővel és késtél a randiról, én rád bízom, egy biztos minden darabról árad a kemény bevetésről érkezett férfi hatása. Ahogy a Destiny’s Child három dívája, úgy minden nő keresi a saját katonáját, a tavaszi kollekcióban mászkáló férfiakban pedig meg is találhatja akár. A batikolt hatású és nap-fakította darabok zöldes, khakis, barnás színvilága teljesen ebbe a világba illik bele. A kötött darabokat sem tervezték basicre, belevittek pár csavart formát, ezekre a darabokra főleg a v nyakmegoldás jellemző.
A levélmintás ingek nálam minden nyáron nyernek. A dresscode egy kellemes belvárosi sétához: egy levél vagy virágmintás laza ing – persze csak és kizárólag D&G – egy fehér vászonnadrág, egy cipő vagy papucs, napszemüveg. A recept adott a sikerhez, már csak rajtatok múlik. A virág és levélminták mellett megjelenik a férfi kollekcióban a csíkozás, melyet inkább díszítésként alkalmaznak, de nagyon feldobja a nadrágokat, ingeket.
A sport kollekció pólóin a print fő témája a vadállatok. A fehér tigris és a zebra így került a középpontba. A grafikai munkáról nekem leginkább a hatalmas falra függeszthető kínai legyezők jutnak eszembe, ahogy az állatok körül az alapot megfűszerezték pár élénk színnel. Némelyik darab olyan hatást kelt, mintha rosszul teregettük volna ki és a nap megszívta volna, de még így is tökéletesek. Ami elsőre szemet szúrt a képen, az a kilógó zokni volt minden esetben, de ha ez a divat, akkor félre a bokazoknival, mindenki mutassa meg a hófehér sportzokniját, főleg, ha D&G. A nacikat buggyosították pár húzással, gumírozással, nehogy már egyszerű alap darabokban sportoljanak a márka kedvelői. A kapucnit idén is támogatták minden mennyiségben, csak úgy mint a finomabb, elegáns anyagokat. A fényes fekete és szürke anyagok így kerültek képbe.
Most, hogy kiöltözködtük magunkat és így a végére a sport is meg volt, pihenhettek őszig, amikor is jövök a friss kollekcióval!"
forrás: www.trendmagazin.hu
Egy kultikussá vált használt-piacról szóló cikket találtam. A tapolcai piac, mai napig működik, és vonz sok-sok embert, az ország minden tájáról. Köszönet a cikkért a www.ilovebalaton.hu-nak, és Krisztának!
" Sokkot kapsz, aztán rákattansz – tapolcai használtcikk-piac
Ez nem a szó szoros értelemben vett látványosság, de hozzátartozik a Balaton-felvidék kevésbé ismert arcához. Készülj fel, mert ez kultúrsokk a javából.
Először is legyen rajtad kényelmes cipő, mert sokat fogsz állni és hajolgatni – itt ugyanis az áru nagy része a földre terített ponyvákon hever, és neked kell megtalálni a kincseket. Próbafülke és tükör nincs, ezért nem árt, ha tudod, milyen méretet hordasz a street fashion márkáknál. És végül: alkudj! Tapasztalataink szerint az esetek legnagyobb részében lehet tárgyalni az árról.
Ha felkészültél, legyél ott legkésőbb 8-kor, mert a legjobb dolgokat hamar elkapkodják a gyakorlott turizók, 11-kor pedig már elkezdenek pakolni az árusok. (Ilyenkor lehet amúgy a legjobb üzleteket kötni).
Most hirtelen nem tudunk olyat mondani, amit ezen a piacon nem találsz meg. A régiségek, könyvek, műszaki cikkek, bútorok, biciklik, dísztárgyak, játékok mellett van wc csésze, edénykészlet, beépíthető ablak, és még használt szexuális segédeszközöket is láttunk nem túl diszkréten tárolva, egy nyitott tetejű kartondobozban.
A kínálat több mint felét a ruhák és a cipők teszik ki. Itt tényleg mindent megkapsz, legyél divatőrült, hippi, hipszter vagy vintage-rajongó: bőrnadrágra, férfi hálóingre vagy indiai tunikára utazni egyaránt esélyes vállalkozás. Bevásárolhatsz a jövő évi farsangra és a csúnyapulcsi-napra, de ha veszed a fáradságot, és feltúrod a kupacokat, találhatsz luxusmárkákat, technikai túraruházatot és elegáns, minőségi cuccokat is. A szezonalitás itt nem tényező, nyár közepén is van bunda, sídzseki és hótaposó.
Az árak 200 forinttól indulnak (pólók, ingek), nadrágot kb. 500-1000 forintért, cipőt minőségtől és márkától függően 1000-2500 forintért vihetsz haza. Ha rákattansz valamire, először is meg kell keresned meg az árust. Próbálj meg pókerarccal alkudni, sőt, ha drámai akarsz lenni, még azt is eljátszhatod, hogy igazából nem is kell. Ilyenkor elképzelhető, hogy az árus végül enged az árból. Vagy nem.
Mi a piac 25%-ának végigtúrása után ezeket szereztük (egy alkalommal lehetetlen az egészet alaposan végignézni):
Velúr cipő – 500 Ft
póló (Converse) – 300 Ft
trikó (C&A). 200 Ft
Fekete tunika – 200 Ft
sportszandál (Teva): 1500 Ft
A helyiek közül sokan innen szerzik be a ruhatáruk és a lakberendezési tárgyaik jelentős részét, a bolti árak tizedéért. Ez szerintük egyáltalán nem ciki és nem anyagi helyzet függvénye, a kincsvadászat pl. kitűnő anya-lánya program. Sokszor nem is vesznek semmit, csak kijönnek körülnézni meg jókat röhögni a felhozatalon. Egy 15 éves ruhadarab például gyakran jobb minőségű, mint a plázákban és a kínai üzletekben kapható tömegcikkeké.
Infrastruktúra – parkoló, wc és büfé – van, de a piacnak csak egy része fedett, ezért legyen nálad szalmakalap.
És ha ez még mindig nem volt elég, nézd meg a közelben található kisebb piacot is. Ehhez át kell sétálnod egy patak felett. Ha itt visszaindulsz a város irányába, a mesés Malom-tóhoz érkezel.
Használtcikk-piac
Tapolca
Nyitva: kedd, csütörtök és péntek, kb. 7-12h.
Eső esetén zárva!"
Scott Ian és a Public Enemy
Az Anthrax-as Scott Ian volt talán az első fél-híres fehér fickó nem a rap világából, aki Public Enemy pólóban feszített. Ez akkor volt, amikor még volt haja. Ha veszel, egy bármilyen elsőrendű posztert Scott Ian-ről, az említett pólóban, az említett hajjal az eBay-en, 99,9%-ban pozitív visszajelzést fogsz kapni, a minősítése során.
A thrash metál gitáros rap zene rajongó lett, a Run-DMC első lemeze által, ami az "It’s Like That/Sucker MCs" névre hallgat. Amikor pár barátjának munkája lett, a Def Jam lemezcégnél az 1980-as évek közepén, elkezdett mászkálni a kiadó irodájában a Lower East Side-on. Itt hallotta először a Public Enemy számát, a "Miuzi Weights a Ton". " Azonnal a kedvenc zenekarom lett," mondja Ian. " A rapperek hangjai számomra olyanok voltak, mint a gitár hangjai a metál bandáknál. Chuck D volt az Eddie Van Halen a rapben. Számomra ez volt a legjobb. Ő volt a legnagyobb hang, amit valaha hallottam."
Vagy, ahogy Ian írja a Public Enemy zenéjéről, a nemrég megjelent önéletrajzában (Én vagyok a férfi), " Olyan volt, mint amikor első alkalommal hallottam,a " Rock and Roll All Nite, "-ot, az első Iron Maiden albumról, vagy a Metallica-tól, a "No Life 'Til Leather"-t. Arra késztetett, hogy lerohanjak a kibaszott utcára, és olyan keményen arcon vágjam az embereket, ahogy csak tudom! "
Ian a Public Enemy pólót színpadi pólónak hordta több évig, akkor is, ha néhány ember a közönségből valószínűleg tudta, ki is volt az a rap banda. "Határozott hangot ütött meg," mondja. "Rajtam az a póló, egy üzenetet hordozott, akkor is, ha az emberek csak a két szó szimpla jelentését látták benne. Amit mi csináltunk, zenekarként az Anthrax-ben veszélyes volt, és most is az."
A két banda végül is barát lett, és összeállt egy híres szám erejéig, ami megjelent mindkét együttes lemezén: a "Bring The Noise", amely az Anthrax Attack of the Killer B és a Public Enemy Apokalipszisében 91 ... The Enemy Strikes Back voltak. (Az én vagyok a férfi írásban, Ian elmondja, hogy - annak ellenére, hogy mindenki mást beszél - újra kellett venni, és finomítani Chuck D és Flavor Flav eredeti ének hangját, ahelyett, hogy újra csinálták volna velük.) Az Anthrax és a Public Enemy turnézott Észak-Amerikában, valamint 1991-ben a Primus and Young Black Teenagers megnyitóján. Valószínűleg volt néhány beteges "póló-koptató" azokon a bulikon.
forrás: www.hirespolok.blog.hu
Jajj de ciki?!
" Ha kínos férfiruhákról van szó, mindig azonnal a beugrik a zokni és a szandál párosa, a lyukacsos atléta, a fejtetőre illesztett kis paróka (pepi), hasitasi, makkos cipő, etc. Ezekkel keveredik fejünkben a felhajtott pólógallér, a hatalmas fém övcsat és a skinny farmer. Ez utóbbiakat azonban egész más korú és gazdasági helyzetű férfiakon látni, mint előbbi ízlésromboló kiegészítőket.
A divatkövető férfiakat gyakran bélyegzik metroszexuálisnak (nagyvárosban élő, többnyire egyedülálló férfi, aki sokat költ kozmetikumokra, fodrászra, divatra és sokat törődik külsejével) vagy melegnek, pedig egyszerűen csak adnak magukra: talán kicsit sokat, talán túlzásokba is esnek, de ők csak a trendeket akarják követni. Az igényes (de legalábbis trendinek számító) fiatal férfiak rekvizitei közül önök szerint melyiket kéne a lehető leggyorsabban elfelejteni? A több kilós övcsat vagy a vasalt haj kínosabb?
Felhajtott gallér
A felhajtott gallér komoly múltra tekint vissza: A XX. század előtt például minden gallér álló volt, a tömegtermelés beköszöntével hajtották csak le őket. A tenisztrikók divatba jöttével – hála René Lacoste-nak – megint égnek meredtek a gallérok: a teniszcsillagok – és Elvis – majmolása vezetett az utcán is magas gallérral hordott piké pólók divatjához, ami évtizedek óta nem múlik, – hiába emlegetik sokan tahóságként – és addig nem is fog, amíg menőnek számít napsütötte golfpályáról, vitorlásról, teniszpartiból a városba érkezni. Mostanság már jelzőként is megállja a helyét, jobban mondva inkább szitokszóként… A Balaton Sound és a Hajógyári sziget buliközönsége állítólag mindig felcsapja nagy márkajelzéssel ellátott piképólója gallérját."
forrás: www.velvet.hu
Egy érdekes cikket fogunk közölni, a Shockmagazintól, amelyből kiderül, hogy miért magasabb egyre a metál zenekarok pólóinak az ára. Akit kérdeznek, Oscar Dronjak, a Hammerfall gitárosa!
A Hammerfall tavalyi albuma, a (r)Evolution igen szép siker mindenfelé, ám Oscar Dronjak szerint ez senkit se tévesszen meg: még egy olyan jól bejáratott név is rendkívül nehezen boldogul manapság, mint ők. A gitáros részletesen beszélt egy interjúban arról, miért tűnik szinte kilátástalannak manapság a helyzet a zeneiparban.
„Amikor kihoztuk az első lemezünket, és bearanyozódott odahaza, az ilyesmi még tényleg nagy szám volt", mondta Oscar a Hammerfall egyik aktuális olasz bulija előtt a Heavyworldsnek. „Ma már viszont semmit sem jelent, hiszen folyamatosan csökkentik az ehhez szükséges eladási példányszámokat, vagyis gyakorlatilag nem számít... Vagyis még ha aranylemezt is kapsz, akkor is sokkal kevesebben vásárolták meg az albumodat. És eközben a Spotifynak meg a letöltögetősdinek köszönhetően sosem tudhatod, valójában hányan hallgatják a lemezt. A Spotify svéd cég, szóval tényleg nagyon elterjedt odahaza, de a világ többi részén is egyre többen használják."
Dronjak szerint még a Hammerfall fénykorának tekinthető ezredfordulós időszakban is sokkal könnyebben lehetett boldogulni, mint manapság. „A '80-as években majdnem végtelenül nagy volt az a bizonyos torta. Mire mi a '90-es években elkezdtük a zenekart, már összement kisebbre, éppen emiatt hagytak fel a zenészek a korábbi baromságokkal: azzal, hogy első osztályon repülnek, drága autókat vásárolnak, meg szétzúzzák a hotelszobákat mindenfelé. Akkor már senkinek sem állt a rendelkezésére végtelen mennyiségű pénz. Ez a bizonyos torta ma már a 2000-es évek elejéhez képest is sokkal kisebb – ma már gyakorlatilag senkinek sem jut belőle. Annak idején az ember számíthatott a valódi eladásokból származó bevételekre. Oké, sosem tudhattad előre, mennyi lemezed fogy majd, de legalább valami halvány elképzeléssel rendelkeztél róla. Most lövésed sincs róla, mert ami mondjuk a Spotify után befolyik, az például nevetségesen alacsony összeg. Viszont közben a turnéköltségek semmit sem csökkentek, tíz éve is ugyanannyiba került nekiindulni, mint manapság, vagy talán ma még drágább is ez az egész, miközben a máshonnan érkező bevételek lezuhantak. Ez a probléma lényege. Fogalmam sincs, hogyan lesz képes túlélni a zeneipar, akár már éves távlatokban nézve is. És lehet, hogy a legrosszabb forgatókönyv valósul majd meg. Majd maradnak az olyan rágógumizenék, amikben semmi lélek nincsen, mert ezeket lehet a legolcsóbban előállítani. A szenvedély el fog tűnni..."
A Hammerfall gitárosa szerint az állandóan emlegetett merch-bevételek sem olyan biztosak, mint amennyire sokan szeretik ezt hangsúlyozni, és nagyban eltérnek az egyes országok szabályai is. „Fogalmam sincs, mit hoz a jövő, mert tényleg baromi nehéz túlélni a zenekaroknak abból a kevés pénzből, amihez manapság hozzájutnak. És nem könnyíti meg a helyzetet, amikor például itt, Olaszországban olyan kibaszott magasak a kapcsolódó adóterhek, hogy meg kell emelnünk a pólóárainkat, hogy legalább a költségeink egy töredékét visszanyerjük. Ennek pedig természetesen a rajongók zsebe látja kárát... Fogalmam sincs, hogy a szervező, a koncerthelyszín, vagy nem tudom, ki a faszom teszi el a lóvét, de valaki majdnem a merch-bevételünk 40 százalékát elviszi csak azért, hogy egyáltalán árulhassuk a cuccainkat a bulin. Ez egyszerűen minden tekintetben rossz, főleg, amikor ennyire kicsi a torta. Olyannyira tarthatatlan ez az állapot, hogy most konkrétan azt sem tudom, egyáltalán koncertezünk-e még valaha Olaszországban. Nem csak emiatt, mert ott volt közben a rengeteg adminisztrációs szarakodás is, de részben ezért is... A rajongók nagyszerűek, imádok itt játszani, de nem szeretném, hogy közben leraboljanak. Minden országban van ilyen díj, amivel nincs bajom, de hogy majdnem a bevételünk felét elvigyék? Nem, ez nem oké, ez egyszerűen nem korrekt. És az ilyesmik miatt egyszerűen nem megyünk többet bizonyos országokba, ahol ilyenek a szabályok, és Olaszország egy ezen államok közül. Bocsánat, de ez a helyzet, és az embereknek joguk van tudni erről. Mert miközben nekik az jár a fejükben, milyen drága a pólónk, én azt mondom, hogy igen, tényleg az, de nem a mi hibánkból. Legalább azt a lóvét vissza kell nyernünk az eladásokból, amit mi fizettünk az előállításukért... Egyszerűen szükség van egy bizonyos merch-bevételre ahhoz, hogy meg tudjunk élni a zenélésből, pontosabban, hogy túl tudjunk élni belőle."
forrás: www.shockmagazin.hu
Egy nagyon jó kis cikk a a Dal döntőjéről
Köszönjük a Pumpkin Paradise-nak az írást!
"Azt hiszem igencsak kitoltam magammal, amikor megkérdeztem az olvasóimat, szeretnének-e A dal döntőjéről posztot olvasni. Persze szigorúan látvány és főként ruha szempontjából. Ekkor még nem feltételeztem, hogy valójában nem sok minden lesz, amiről érdemes megemlékezni látványügyileg.
Igen, tudom, hogy ez a dalok versenye, ettől függetlenül a nemzetközi döntő a látványra is igen nagy hangsúlyt helyez- valószínű pont ezért nem a rádióban zajlik.
Kezdjük a műsorvezető Tatár Csillával, aki csinos, mutatós, modern mai nő. A döntőben sajnos ezekről a tényekről elfelejtkeztek, s egy olyan estélyi ruhát sikerült ráadni, amely sem az alkatához, sem a korához nem illett. A ruhához feladott Michal Negrin ékszerek(amelyeknek mellesleg nagy rajongója vagyok) sem érvényesültek, maradék csipének látszottak. Ez egyébként azért is furcsa volt, mert az előző adásokban sikerült friss, mai külsőt adni a műsorvezetőnek.
A döntős öltözéket látva azonban ismét csak arra jutottam, hogy még mindig nem tudom, mikor fog a magyar köztudatba eljutni, hogy az estélyi öltözék nem feltétlen a csipkét, szatént és organzát jelenti (ezirányú írásaim itt és itt teli külföldi példákkal)
Mivel a műsor szponzorai közt láttam Zoób Kati nevét, ezért a legutóbbi bemutatójáról szemezgettem, és találtam ezt a két ruhát. Mennyivel jobb választás lett volna, a húszas éveket idéző frizurához:
A döntőbe jutott versenyzők saját erőből beszerzett ruhákban léptek a színpadra. Tudom jól, hogy ez micsoda nehézségeket okoz számukra. Akár megtalálni azokat a tervezőket, partnereket, akik segíthetik a munkájukat, akár finanszírozni a fellépő kosztümöket, kiegészítőket. Főleg a kezdő, ismeretlen előadók indulnak ilyenkor nem könnyű helyzetből. Szerencsére sokan magyar tervezők támogatását élvezik, amely nagyon dícséretes dolog.
A műsor kezdetén egy közös dalt énekeltek el a döntőbe jutott előadók, amely számomra több okból is érthetetlen volt. Az Eurovíziós Dalverseny nem egy tehetségkutató, még annak ellenére sem, hogy a magyar döntőt telerakták az X faktor versenyzőit felvezető szignálra hajazó effekttel. Érthetetlen volt, hogy a döntőt így kezdték, ráadásul civilnek ható ruhákban. Sehogy sem passzolt a műsorvezetők vagy a zsűri eleganciájához, s később is nagy zavart keltett, hogy hol ebben a “civil” ruhában várakoztak, hol a saját fellépő öltözetükben.
Gájer Bálint swinges előadása a profi látványra helyezte a hangsúlyt. Elegáns, fényes öltönyben, tánckarral lépett fel. Dícséretes, hogy ennyi energiát és pénzt tettek a produkcióba. Ritka manapság olyan hazai előadót látni, akinek tánckara van. Láthatóan a táncoslányok ruháit varrattatták, de sajnos néhány színpadi hibát sikerült véteniük. .A rojtok remekül erősítették a mozgást (és a táncosok alkatát), bár ha a ruhák sikkesebbek, és a rojtok valóban rojtok és nem felszabdalt anyagokból (?) készülnek, akkor nem charlestonozó puliknak hatottak volna a lányok. Gondolom Bálint ezeket a színpadi hatásokat hamar meg fogja tanulni, s ha most ennyire ad a látványra is, néhány éven belül a kisújjából rázza majd ki a jó megoldásokat.
S ugyanitt megjegyeznék még egy zavaró hibát, amely sokaknál előfordult. A háttérben vokálozó csapattag megjelenéséről gyakran elfelejtkeztek a műsorban. A kamera gyakran pásztáz rajtuk is, így érdemes lenne őket is a produkcióhoz illő, és nem a szokásos vokálozós ruhájukba öltöztetn
Boggie egy érdekes színfolt a zenei palettán. Letisztult, egyszerű, ami a látványban is tükröződik. Mindent a hitelességre épít. Az elődöntőkben egy barna bőr Zara ruhában állt színpadra, amelyet a döntőre egy kék hosszú PeterMero ruhára cseréltek. Semmi sallang. Mint később kiderült Boggie Vágó Réka cipőt viselt.
Ebben az esetben furcsa ruháról írni, mert szándékosan nem a ruha , hanem a személység a lényeg, s ehhez az új ruha tervezője is alázatosan tartotta magát. Nekem azonban a korábbi bőr ruha jobban tetszett, mivel maibb viseletnek hatott, mint a “nagy” ruha.
Wolf Kati újra versenybe szállt, s ő is magyar tervező ruháját viselte. Bódis Boglárka az Elysian tervezője az énekesnő egyéniségére szabta a piros bőrruhát, amelynél a mozgást, a kényelmet is figyelembe vette. Ajánlom a tervezőt azok figyelmébe, akik nem a hagyományos habos-babos alkalmi viseletekre vágynak.
Szabó Ádám és a Spoon csaknem összeöltözött. Ha gonosz akarnék lenni, akkor a fiúzenekar az érettségiző öltönyének casual verziójában érkezett, akárcsak kollégájuk.
A Passed nevű igencsak fiatal zenekar kísérletező zenével jutott a döntőbe. Számomra meglepetés volt facebook oldalukon olvasni, hogy a Retrock támogatta őket a fellépőruhákkal. A döntő alatt ugyanis végig azon gondolkodtam, hogy milyen kár, hogy valamelyik fast fashion üzletből kellett összevásárolniuk a ruhájukat, pedig mennyire izgalmas stylingot lehetett volna összedobni nekik valamelyik vagány second handből.
Ív-et a döntőben láttam először. Ő hozta azt a frissességet, amit látványban is elvár az ember egy kortárs/avantgarde/alternatív zenésztől. Nem tudom ki volt a stylistja, de visszanézve a korábbi adásokban viselt ruháit is, meg kell jegyeznem remek munkát végzett. Így kell kinézzen egy altervnatív díva. A döntőben Abodi Dóra Twin Unisus pólóját viselte. (update: egy olvasóm kommentben megküldte, hogy Urbányi Barbara volt a stylist, s mint kiderült Abodi Dóra pedig a posztból értesült, hogy a pólója felkerült az énekesnőre)
Mujahid Zoli nagyon nagy szívvel és lélekkel készült a döntőre. Az ő előadását is fiatal tervező segítette. Rontó Ivett ruhájában állt színpadra. Ő is, akárcsak Boggie megváltoztatta a korábbi öltözékét. A katonás viselet, amely engem a karszalag kivételével nem zavart (az viszont nagyon) a zsűrinek nem nyerte el a tetszését. A fináléban így egy magyaros viseletre hajazó fehér öltönyt kapott. Nekem a korábbi ruha maibbnak hatott, mint ez a változat, viszont Zoli szemmel láthatólag nagyon jól érezte magát ebben az öltözékben is. Érdemes megjegyeznem, hogy ennél a produkciónál szem előtt tartották a vokál kinézetét is, róluk sem felejtkeztek meg.
forrás: www.pumpkin-paradise.com
Tibi atya a sztár
Szerintem nincsen ember az országban, aki ne ismerné Tibi atyát, a népszerű alkoholista figuráját a Facebookról. Minden nap segít minket "bölcs" tanácsaival. De hogyan is született meg Tibi atya figurája, és hogyan került fel jellegzetes képe a pólókra?
„ 2013-ban keresték meg az atya ministránsait (így hívják magukat az inkognítóban alkotó szerkesztők), hogy csináljanak pólókat, amiket Tibi atya logójával értékesítenének. Ezt végül nagyon kezdő módon készítették el, valójában egy turkáló szintű üzlet volt, ami 10 hónap után minimális haszonnal véget is ért” – mondja a Humbák Művek Kft. ügyvezetője. Tavaly év elején aztán volt egy másik megkeresésük, ezúttal már egy kocsma nyitása is szóba került, de miután kiderült, hogy ez komolyabb anyagi áldozattal járna, mint azt elsőre gondolták, visszatértek az online értékesítéshez, azonban ezúttal már nem annyira pólóban, mint borban gondolkodtak. Áprilisban családi segítséggel bejegyezték a Humbák Művek Kft.-t, és tárgyalásokba kezdtek több borásszal is. Párhuzamosan megkezdődött a marketing tevékenység is, ami baráti, és partneri alapon működött:. „Borfesztiváloktól kaptunk meghívásokat, például Szlovákiából, ahol mint médiapartner szerepeltünk, ugyanis a szervezők számára sokkal jobban megérte az akkoriban 200 ezer lájkot begyűjtő oldalunkon hirdetni, mint mondjuk a rádióban, hiszen a mi felületünkön egyből célközönséget ért az üzenet.”
Az első pólók megjelenése
A fesztivál nem csak az új bormárka megismertetésében segített, de kiderült, hogy igencsak fel tudja pörgetni az eladásokat is. Ugyanis az a tény, hogy Tibi atyát az ország közel 6 százaléka lájkolja a Facebookon, az komoly reklámértékkel bírt a fesztiválszervezők szemében is, így a legtöbb helyen tulajdonképpen nemcsak vendéglátó-ipari egységként voltak jelen, de médiapartnerként is. „Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Találkozójára (EFOTT) pedig elkészült a „Tibi fckn atya” feliratú kollekció is” – mesél lelkesen Tóth a pólókról, amikből 2-300 darabot sikerült eladniuk néhány nap alatt. Később ilyen pólóban lépett fel a Showder Klubból indult, ma a Dumaszínházban jeleskedő Dombóvári István, humorista is.
Először korszerűtlen, és hiányos volt a cég , de a Humbák Művek Kft. megalakulásával és a kereslet megugrásával beruháztak a kellő felszerelésre: „Pultot, borgépet, online kasszát, nitrogéntartályokat kellett vennünk, így ha a szállítást nem is számítjuk, egymilliós befektetés volt, hogy egyáltalán fesztiválképesek legyünk. De ebben persze nincs benne a négy alkalmazott bére, a szállítás költsége, a helypénz, tehát egy nagyobb fesztiválon való részvétel durván még egymilliós befektetést igényel" – számolgat Tóth, aki hozzáteszi, hogy nagyot lehet bukni, ha például nem a megfelelő helyre kerül a sátor.
„EFOTT-on például a gasztrofaluba kerültünk, ami nemcsak nekünk nem volt a legideálisabb, de a többi borászatnak sem, akik elől elszívtuk az érdeklődőket. EFOTT-ra nem azért megy az ember, hogy talpas pohárból kóstolgassa a borokat” – jegyzi meg a Humbák Művek ügyvezetője, aki tisztában van vele, hogy nyilvánvalóan a Tibi atya brand vonzza be a fogyasztókat, ugyanakkor emlékeztet: „rossz bort csak egyszer lehet eladni, a mi koncepciónk azonban a visszatérő vendégekre alapszik”.
Ha egy üzlet beindul
A forgalom szempontjából is pörgős nyári fesztiválszezon után, ma már országszerte több helyen is kapható a PET-palackos Tibi atya bor, szeptemberben pedig megjelent egy befektető is, így elkezdődhetett egy kocsma nyitásának előkészülete is. „A hely szempontjából a lokalizáció elég fontos volt, meg persze a tőke, mert saját pénzünkből legfeljebb Pesterzsébeten tudtunk volna nyitni egy presszót” – ismeri el Tóth, hogy több tízmilliós tőkeinjekció kellett ahhoz, hogy megnyithatott a Fröccskocsma. A Tibi atya megszületésért felelős ötletemberek most mint marketingesek kapják a fizetésüket tevékenységükért, de ők tervezték a hely belső dizájnját is. A kocsmában Tóth elmondása szerint heti ezer liter bor elcsordogál, így a forgalomra sem panaszkodnak, amellett szeptember óta a pólókból is befolyt néhány millió forint.
forrás: hvg.hu
Veszélyes pólók az USA-ban!
Colorado üzlet tulajdonosa, olyan pólókat árul, amin olyan igazi kinézetű pisztoly van, bőrszíjjal együtt, ami bárkit megtéveszthet.
Paul Liebe, aki egy Nitelife biliárd szalon tulajdonosa is, ír a "nyitott carry" pólókról, amiknek szerinte az a célja, hogy irritálják a liberálisokat.
"A szólásszabadság, jog, és ez csak egy kis fricska" Liebe mondta.
A Facebook oldal segített rájönni, hogy amúgy a tulajdonos nagyon is fegyverellenes."
Ezért ők maguk figyelmeztetik komolyan a vásárlókat.
"Ne tegye a kezét az pólóra ahol a fegyver van," Liebe figyelmeztetett. "(A figyelmeztetés) lehetővé teszi, hogy tudom, hogy ha egy rendőr rám parancsol azért, mert látja a pólómon a pisztolyt, mert ő a távolból elhiheti, hogy az egy igazi fegyver."
Azt mondta, a bűnüldöző szervek tisztviselői esetleg túlreagálják a dolgot,mert úgy tűnik, hogy egy igazi pisztolyt egy pisztolytáskát látnak, és a Liebe azt mondta, hogy a viselőinek fel kell készülniük, hogy elkerüljenek egy a halálos lövést.
Liebe figyelmeztetett. "Ha azt mondja a rendőr, hogy," nem mozdulj, állj!", akkor pontosan azt kell tenni.
Liebe, aki azt mondta, az első ingyen pólókat a barátok kapták, és az első ügyfelek, nem hallottak semmilyen konfliktusról a bűnüldöző szervek részéről.
Azt mondta, eladtak pólókat Olaszországban és katonáknak Afganisztánban, de még néhány profi fegyverszakértő is elismeri, a kép, olyan élethű, hogy igazi kockázata van, egy esetleges ellen lövésre, a másik féltől.
Brigitte Bardot pólók nagy sikere
A rajzfilmhősös nyári pólók és az óriás virágokkal díszített felsők mellett idén a vintage fotókkal nyomott pólók is nagyon menőnek számítanak, ezért aztán a francia márka, a Maje az egyik legnépszerűbb francia ikont, Brigitte Bardot-ot nyomta felsőire.
Bár félő, hogy ha Brigitte Bardot-val a felsőnkön jelenünk meg valahol, a saját stílusunk könnnyen háttérbe szorul, úgy tűnik, hogy a divatcég nagyon is jól ráérzett arra, hogy mi kell a mai modern nőnek, mert Bardot-val díszített pólóikat még 185 dollárért, azaz 39700 forintért is viszik, mint a cukrot. Ennyi pénzért választhatunk fekete-fehér és színes fotóval nyomott pólók közül, a mi kedvencünkön a fanatikus állatvédő hírében álló szexi, szőke színésznő egy őzikét csókolgat.
Szőke nős fotóval nyomott pólót árul az Urban Outfitters is, a cég Bruce McBroom Farrah Fawcettről készült, híressé vált poszterét tette a fehér anyagra. Az amerikai színésznő karrierjén jelentősen lendített az őt vörös fürdőruhában ábrázoló poszter, mely több, mint tizenkétmillió példányban kelt el világszerte. Ennek köszönhetően volt Fawcett 1976-tól kezdve három szezonon keresztül a Charlie angyalai című sorozat legnépszerűbb arca.
A hatvankét évesen, rákban elhunyt színésznő fotójával kapható, 24 dolláros (5100 forintos) póló eladásának bevételének nagy részét a Farrah Fawcett Alapítványon keresztül a rákkutatásra fordítják majd.
Botrányos pólók
Botrányos feliratú pólók kerültek forgalomba a híres brit háborús szlogenre hajazva az Amazon netes kereskedésében.
Keep calm and carry on. Azaz nyugodj meg, és tarts ki! Ez az 1939-es szlogen csak 2000-ben ért célba. És nem a háborús helyzet, hanem a kommercializmus hulláma kapta fel, majd terjesztette el világszerte a VI. György koronáját védjegyeként hordozó feliratot, mely a II. világháború legelején arra szolgált volna, hogy csitítsa a bombák sújtotta szigetlakók kedélyeit.
A poszter, mely egyendizájnban készült két másik propaganda üzenet után, akkor nem került az utcákra, hanem készenlétben maradt két és fél millió példányban arra az esetre, ha a németek lerohanják Nagy-Britanniát. Először az Információs Minisztérium megbízásából piros hátteren nagy fehér betűkkel azt hirdették: “Your Courage, Your Cheerfulness, Your Resolution Will Bring Us Victory”, azaz “A Te bátorságod, a Te jókedved, a Te eltökéltséged hozza meg a győzelmünket". Az optimista hangvételű poszterekkel teliszórták a városokat 1939 szeptemberében, a második azonban már a félelemkeltéssel machinált: “Freedom Is In Peril, Defend It With All Your Might”, úgy mint “Veszélyben a szabadság, védd meg minden erőddel”.
Mégis a harmadik üzenet lett a leghíresebb, épp rejtőzködése miatt. Egy brit házaspár bukkant rá egy aukción megvásárolt dobozban, az északkelet-angliai Alnwickben, ahol egy elhagyatott viktoriánus vasútállomásból képezték ki Bater Books nevü könyvesboltjukat 1991-ben. Csak kilenc évvel később nyitotta ki Stuart Manly a porosodó dobozt, benne megtalálta a piros posztert, nejének Marynek pedig annyira megtetszett, hogy kiakasztotta a bolt egyik falára. Egy évvel később elkezdték árulni a reprodukcióit, többféle színben, először csak poszterként. Mostanra ikonikussá vált a szuvenírek világában a felirat, ami díszít bögrét, kulcstartót, és pólót is.
A punkkal kezdődött. Pontosabban a Vivienne Westwood és a Malcolm McLaren páros kellett ahhoz, hogy a politika a kifutókon is megjelenjen.
A két lázadó szellemű brit 1965-ban bútorozott össze, majd 1971-ben nyitották meg Let it rock név alatt londoni butikjukat a Kings Road-on, ahol forgalomba kerültek az első Destroy, magyarul: rombolj feliratú, náci horogkereszttel provokáló szakadt pólók.
A szerelmes pár üzelttársként alapította meg a politikailag korántsem korrekt divatot. De a pólófeliratok trendje Katherine Hamnett, ugyancsak brit divattervező nevéhez kötődik, aki 1984-ben Margaret Thatcherrel való találkozására “58% don’t want Pershing” pólót húzott, a rakétatelepítések ellen tiltakozva, de Hamnetté volt a híres Choose Life AIDS-divatkampánya is, mely a pólós üzengetés irányzatát teremtette meg. 2003-ban például “No war, Blair out” felirattal az iraki háború ellen tüntetett egyik bemutatóján, Naomi Campbellre pedig „Use condom”, azaz használj óvszert feliratú felsőt húzott, hogy újfent felhívja a figyelmet az AIDS-re.
A britek nosztalgikus szlogenjét továbbgondolta a popkultúra: elterjedtek a Keep calm kezdetű feliratok tetszőleges befejeződéssel: carry on helyett party on, és egyéb szellemes tagmondatokkal dúsították a II. világháború idején korántsem könnyed jelentéstartalmat. Az egyik pólós cég azonban túlzásba vitte a poénkodást: Keep calm and rape a lot, Keep calm and knife her, Keep calm and hit her feliratokkal bocsátotta áruba a portékáját, ami nők megerőszakolására, megkéselésére és ütlegelésére utal.
Változnak az idők, változnak a szlogenek
Az online áruda vagy nem vette észre, vagy nem gondolta, hogy problémás lenne az áru, ezért csak akkor vette le az Solid Gold Bomb által készített pólókat, amikor a felháborodott vásárlók elkezdték hallattni a hangjukat, majd a világhálót átszövő botránnyá nőtte ki magát a nők elleni erőszakra buzdító felsőrész. A gyártó cég magyarázkodni kezdett: "Egy automatikus program eredményeképpen jöttek létre a feliratok“ – írják a közleményben, amely egy számítógépes algoritmusra fogja a Keep calm-pólók illetlen befejezését. A cég vezetői azt állítják, nem tudtak a végeredményről, de ennek ellenére elnézést kérnek a nyilvánosságtól.
Az Amazon lassan reagált, és nem ez volt az első alkalom, hogy kiverte a biztosítékot. 2008-ban például a neonácik által közkedvelt Thor Steinar márkájú cikkek miatt emeltek panaszt ellene a vásárlók.